fredag 8 april 2011

Motgångar

Arbetsveckan avslutas med motgångar, förutom i hockeyn. Fick veta att två tjänster som jag sökt och verkligen hoppats på redan är i full gång med intervjuer. Och jag är alltså inte kallad. Som vanligt, tänker jag bittert.

Jag tror att jag behöver hjälp med mina ansökningshandlingar. Är det någon som kan tänka sig att granska dem för en specifik tjänst och se vad jag skulle kunna förbättra?

Den ena motgången kanske kan vändas till något bra, då jag var så modig att jag gick till arbetsplatsen för att höra hur de låg till i processen. Den som jag pratade med uppskattade att jag kom förbi personligen och sa att det var bra att de nu har ett ansikte på mig, om det skulle dyka upp något annat.

Så helgen kommer inledas med att kämpa mot gråten och försöka finna svar på frågan varför mitt liv aldrig får börja. Varför är jag satt på paus, och var fan är playknappen?


Lisa Nilsson's VisualCV

1 kommentar:

  1. usch vad tråkigt om du inte blir kallad till intervju, men håller tummarna för dig att du snart ska få ditt drömjobb!

    tack så hemskt mycket för peppen och framförallt beställningen!
    det värmer nåt oerhört!

    SvaraRadera